
به گزارش روابط عمومی شیلات استان ،با تصمیم کمیته صید، قایق های صیادی از سوم مرداد, ولنج ها از پنجم مرداد تورهای شان را برای صید میگو به آب می اندازند.
همانند سال های گذشته قایق داران زودتر از لنج داران صید را آغاز می کنند .
طرح دریابست یا ممنوعیت صید که برای حفظ ذخایر آبزیان به ویژه میگو از شانزدهم تیر آغاز شده بود، سوم مرداد به پایان میرسد.
روابط عمومی شیلات استان بوشهر,، با درخواست از صیادان برای پرهیز از صید در مناطق ممنوعه، این مناطق را نوزادگاههای میگو شامل محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و اعماق کمتر از 10 مترو زیست گاههای مصنوعی شامل مُنگُف، یَروَل، گناوه، دیر و جزیره خارگ و منطقه خور ایاز در شهرستان دیر، تا شعاع نیم مایلی اعلام کرد.
برای پایش ذخایر میگو در آبهای ساحلی استان بوشهر، سه گشت تحقیقاتی انجام گرفته است.
زمانی که اندازه 70 درصد نمونه میگوهای بررسی شده در این گشتهای پژوهشی بیش از 12 سانتیمتر باشد، صید آزاد میشود.اکنون نتیجه تحقیقات بهترین زمان صید را سوم مرداد نشان می دهد .
پارسال هشت هزار صیاد استان بوشهر با 990 قایق ولنج در فصل 42 روزه صید 1396 تن میگو صید کردند. بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان بوشهراز نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمارمی رود.
بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمار میرود.
اداره شیلات شهرستان دیّر...
ما را در سایت اداره شیلات شهرستان دیّر دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 93 تاريخ: پنجشنبه 22 آذر 1397 ساعت: 16:06